25 augusti 2012

Bröllopskort


Här har jag gjort ett bröllopskort i rosa toner med mycket romantik i tankarna.
Vit bas av kartongpapper. Det rosa hjärtmönstrade pappret kommer från Panduro.

Har använd mig av min nya Martha Stewart stans "doily lace". 
Gjorde en bård av den och fäste ett rosa organzaband.





 Dansande brudpar från bildmålarna. Har skuggat hennes klänning en aning ed distress refillerna "weathered wood" och "antique linen". Hans kostym är färglagd med "black soot"

En swirl från Cherry lynn, rosor från wild orchid crafts fick pryda kortet. Likaså pärlfloss, pärlnål och spröten med pärlor.




På insidan av kortet har jag tagit baksidan av ett ljusrosa/gul aktigt cardstock, för jag ville ha ett slätt papper som man kan skriva sin hälsning på. 
(det är samma färg på båda sidorna, högra sidan stämmer bäst)
Hörnen fick prydas av papermaze´s stämplar embossade i guld.



Min personliga stämpel är såklart med. 
Har en ny embossingfolder som fick bli en grund bakom stämpeln. 
Stansade ut med en scalloped circle och chalkade kanterna med creamy brown från color box. 



1 kommentar: