5 augusti 2012

Grattis svärmor


 Min svärmor fyller år, hon håller också på med pysslerier så jag kände att det måste bli ett riktigt riktigt fint kort till henne. Är supernöjd över resultatet.
 Fotografierna togs på kvällen så jag lyckades dock inte få så bra ljus.


Magnoliastämpeln är från hemliga sommarkitet. Målad med distress refiller på akvarellpapper. 
Några rosor i ena hörnet. En rosett med två charms, en änglavinge och ett hjärta. Halvpärlor, pärlfloss och en lite bladklippt swirl fick plats också. (Ena bladet råkade täcka presenten så den fick tas bort)


 Klänningen har fått lite extra glamour av silverstickles i nederkanten och ärmkanterna. 
En banderoll från papermaze som jag embossade med ljungfärgat pulver i ena hörnet fick hålla plats för grattis.

 På insidan har jag akvarellpapper. I ena hörnet en minimagnolia från samma hemliga kit. Chalkade kanter och ojämna linjer ramar in pappret. Ett grattis hurra-hurra-hurra har jag stämplat och embossat. Stämpeln kommer från Rox stamps.


På baksidan har jag min personliga stämpel där jag maskat in framsidestämpeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar