14 oktober 2012

Diesförvaring

Jag har förvarat mina dies i sina förpackningar samlade i en plastlåda. Tycker det är bökigt att rota igenom och ta fram och lägga tillbaka varje gång. 
Ville ha en förvaring som är lätt att se och använda. 

Tänkte förut att man kanske kunde måla en ruta på väggen i en magnetfärg, men de var ju så att magneter fäster, inte att färgen är magnetisk. Suck, hade varit så fint. 

Men kom på denna idé istället.
I London köpte jag ett 10 pack magnetplattor, plus att vissa av diesen hade en magnetplatta i förpackningen. Sen köpte jag en vanlig ram med glas och sånna där "klickspännen" att fästa glaset med. De baksidorna är i bra kraftig kartongträliknande material.
 På baksidan limmade jag fast alla magnetplattorna och sen hängde jag upp hela saken som en vanlig tavla bredvid min stansplats.

Så nu ser jag alla stansar, kan lätt ta en och hänga tillbaka den :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar